V znamení "striedmosti"

Autor: Miriam Králiková | 24.10.2013 o 12:10 | (upravené 24.10.2013 o 12:16) Karma článku: 9,05 | Prečítané:  458x

Pred viac ako dvetisíc rokmi sa na území Izraela narodilo dieťa, ktorého príchod na svet sa dodnes oslavuje 24. decembra. A síce je jeho život, skutky a zmŕtvychvstanie ešte vždy diskutabilné, rozdelilo dejiny na polovicu. Na roky pred a po ňom. Bez ohľadu na názory skeptikov, či ateistických aktivistov je božská osobnosť Ježiša Krista stále živá a odkaz Jeho činov stále prítomný.

Veriacimi milovaný Spasiteľ a charizmatik opantávajúci masy dal základ spoločenstvu pretrvávajúcemu dodnes. Malo byť rovnako charizmatické, dobré a spásonosné, malo mu byť nevestou – Cirkvou putujúcou po zemi, ohlasujúcou Božie slovo – Ježišovo slovo.

Piliermi jej mali byť Kristovi nasledovníci. Mali ju podopierať a rozširovať, mali ju predstaviť všetkým ako tú najkrajšiu a najdostupnejšiu cestu k samotnému Božiemu kráľovstvu. O tom, či boli všetky jej piliere príkladné a zdôrazňujúce architektov zámer hovoria dejiny cirkvi. Teda, nie len dejiny. Do oka bijúci protiklad k Ježišovmu skromnému životu si totiž v podobe luxusnej rezidencie za 31 miliónov eur dal vybudovať nemecký biskup Franz-Peter Tebartz-van Elst. Na počudovanie mnohých vôbec nemalo slúžiť akýmsi vyšším cieľom. Vlnu kritiky pred časom zožal aj kvôli ceste do Indie. Za chudobnými letel prvou triedou. Pápež František má však zmysel pre dizajn podobný tomu Ježišovmu a teda sa rozhodol nereprezentatívny pilier zo svojej funkcie dočasne odvolať. V tichosti, bez škandálov v znamení hlbokého pochopenia, úcty a odpustenia.

Zdá sa, a nie len tým hlboko veriacim, že cirkev - pokrivená svojou čiernou históriou, zašpinená blatom škandálov a ušliapaná v prachu predsudkov a obvinení sa pod rukami duchovného otca opäť dvíha k nebu. Ak sa však jej katolícki služobníci nebudú dvíhať s ňou, ťarcha ich hriešnych životov ju pripúta späť k tej neslávnej prašnej zemi. Beztak už v máloktorom človeku vzbudí plánovaný dojem „cesty k Bohu“.

Vo veciach cirkvi by sa na majetok jednotlivých katolíckych hodnostárov nemalo nazerať cez okuliare prislúchajúce konzumnej spoločnosti. Tá hlása jej prirodzené myšlienky zisku a súkromného vlastníctva, na ktoré má každý právo. Preto nikto nemôže odvolať politika z funkcie len kvôli tomu, že má vilu väčšiu ako štyri priemerné rodinné domy. Cirkev – tá Ježišova, však hlása myšlienky skromnosti, všadeprítomnej lásky a pokory. Preto by mal ten, ktorý ju zastupuje, žiť, obrazne povedané, v príbytku menšom ako je priemerný rodinný dom a pod jeho strechou prijímať každého, kto o to požiada.

Biskup Tebartz-van Elst nie je len výnimkou odrážajúcou presný protiklad kresťanskej ideológie. Je iba jedným z mnohých, ktorí sa svojim pričinením starajú o to, že pred tým rešpektovaná a milovaná nevesta kráča svetom v otrhaných šatách evokujúcich skôr pohoršenie, než úctu.

 

Ježiš povedal, „ja som cesta, pravda a život.“ Ak je poslaním duchovných predstaviteľov priviesť na túto cestu čo najviac ľudí, nech na ňu vykročia najprv sami. Pápež ukázal, že sa to dá. Že aj v obyčajných topánkach a jednoduchom rúchu, obklopený konzumom a túžbou po bohatstve dokáže pokorne zrkadliť Kristov odkaz vo vlastných skutkoch. To by mala byť cesta kňaza, ktorá v znamení ozajstnej pravdy vedie všetkých kresťanov k jednoduchému a naplnenému životu.


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.


Už ste čítali?